2010. augusztus 4., szerda

Újra a fronton - Dunahullám

Több, mint egy hónap eltelt azóta, hogy utoljára erre jártam. Több oka van. Az egyik, hogy egyszerűen nem volt kedvem blogolni. Készültek dolgok, sütik, ez meg az...csak megzenésíteni nem volt hangulatom. Nem mellesleg belevágtam a szülés után rajtamragadt ucccsó öt kiló ledobásába. Most, hogy közeleg a gyerek második szülinapja, nem nagyon van már mentségem a súlyfeleslegre. Jelentem, ötből négy sikerült. Lehet, ezt az egyet már megtartom kabbalának. Éhezve pedig pontosan elég volt sütni-főzni a családnak, kiszúrás lett volna saját magammal még azokat a képekete nézegetve nyált csorgatni, amelyek csupa olyan dolgot mutatnak, amelynek csak szolídan mentem a közelébe. Most, egy kicsit megpihenve újra felveszem a fonalat. Be kell valljam, túl bonyolult ételeknek, süteményeknek nem vágtam neki. Nem volt kedvem dagasztani, hajtogatni, simítani, lapítani. Maximum kevert tésztás sütiket gyártottam, vagy olyat, amit csak bele kellett nyomkodni a tepsibe. És végre beszereztem egy kisebb méretű tepsit, mert untam, hogy vagy dupla adag alapanyaggal kell dolgoznom, vagy minden sütim mélynövésű az óriástepsik miatt. Így egy kicsit kevesebb a darabszám, de azzal nyugtatom magam, hogy az én részem tulajdonképpen megmarad.
Az új tepsit többek között ezzel a Dunahullámnak nevezett sütivel avattam fel.

Dunahullám
Hozzávalók: 25 dkg vaj, 25 dkg porcukor, 6 tojás, 1 csomag sütőpor, 30 dkg liszt, 2 csomag vaníliás cukor, 2 ek. holland kakaópor, 25-30 dkg magozott, cukrozott, fahéjjal hintett meggy
Elkészítés: A vajat habosra keverjük a cukorral. Egyenként hozzákeverjük a tojások sárgáját, a fehérjét félretesszük. Hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet, majd óvatosan hozzáforgatjuk az időközben kemény habbá vert fehérjéket. A masszát most kétfelé vesszük. Az egyikbe belekeverjük a vaníliás cukrot, a másikba pedig a kakaóport. A fehér masszát sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk. A tetejét kirakjuk a meggyel, majd beterítjük a kakaós masszával. Én egy hegyes késsel kicsit elkevertem, hogy márványosabb legyen, lehet tök felesleges volt. 200 fokon sütjük készre, nekem kb. félidőnél le kellett takarjam, mert úgy éreztem, kezd égni a kakaós teteje. Elég sokáig sült, majdnem 40-45 percig, muszáj volt fóliával lefedni. A tepsiben hagytam hűlni. Nagyon gyors és egyszerű, nemsokára megint elkövetem, de kakaós rész nélkül. Lehet becserélem fahéjra.