2010. augusztus 18., szerda

Spenótos omlett

Hogyan juttassunk spenótot a gyerek szervezetébe? Az enyém gyerekébe eddig viszonylag könnyen. Imádta a spenótot, akár hetente kétszer is. Készült már ezerféleképpen. csak úgy, zsemlével, tojással, hússal, bulgurral, tésztával. Aztán úgy pár hónapja a kölöknek csömöre lett és egyetlen kanállal sem volt hajlandó megenni. Még a csirkés-spenótos spagettit is kiköpködte, ami pedig addig nagy kedvence volt. Nem értettem ugyan, de tudomásul vettem, elege van. Viszont sajnáltam ezt a fajta szabotációt, mert mint Popeye óta tudjuk, a spneót az egy tök jó dolog. És azért is sajnáltam, hogy nem készíthetek neki többet, mert így nem nyalogathattam ki a tányérok aljáról a maradékot. ugyanis én is imádom, bármilyen formában, de legfőképp tésztával meg bulgurral. Apa utálja. Tipikus.
A napokban arra gondoltam, mi lenne, ha tennénk egy újabb próbát. Mostanában kicsit tartalmasabb vacsorákat kell készítenünk, mert a Kicsi nem éri be hideggel. Ugyanis nem nagyon uzsonnázik, következésképp estére igen éhes, de a szendvics az lassan nem opció számára. Meg számomra se, mert annyit és olyan sokáig eszi, hogy meg kell értsem, nem bírom vele jóllakatni. Úgyhogy mostanság vagy egy kis főzelék, vagy bundás kenyér, zöldséges sült krumpli és egyebek kerülnek a tányérjára vacsorára.
Tegnap pedig spenótos-sonkás rántotta lett a menü. Hirtelenjében fagyasztott spenótot vettem és abból próbáltam lefaragni két ujjnyi darabot. Kicsit aggódtam a spenót miatt. De az első falat után csak úgy nyakalta befelé, tömte mellé a sajtos kiflit, két kanállal nyomtuk befelé. Néha megkértem, hogy próbáljon már legalább rágni rajta néhányat, mert nyelte, mint kacsa a nokedlit. Szóval totális siker. Recept van, fotó nincs. Legalábbis a kajáról. Egyrészt esélytelen voltam, olyan gyorsan eltűnt, másrészt történt valami elállítás a gépen. Gyanítom, a kölöknek ehhez semmi köze és nem is a gépet láttam valamelyik reggel a kezében.

Spenótos-sonkás rántotta Kuttyogóknak (meg nagyoknak is, naná, de ezek itt a kétévesnek készült arányok)
Hozzávalók: 1 tojás, 4-5 dkg spenót (vagy a fene tudja mennyi, én a fagyasztott spenótból úgy két vastag ujjnyit törtem, faragtam, csiszoltam le), 2 szelet vöröshagyma, 1 szelet sonkafelvágott, pici só, pici olaj.
Egy serpenyőbe leheletnyi olíva olajat öntöttem, ezen elkezdtem kiolvasztani a fagyott spenótot. Mikor félig olvadt volt, rádobtam a kockákra vágott vöröshagymát, meg a sonkát. Jól elkevertem. Amikor a spenót már kiolvadt és a hagyma is megpuhult, felvertem egy egész tojást, ráöntöttem, elkevertem és készen volt a rántotta. Meg lehet bolondítani reszelt sajttal is, de Kuttyogó sajtos kiflit evett mellé, ő már nem kapott turbót.
Koktélparadicsommal nyomatja le a vacsit