2009. december 1., kedd

Gyors fahéjas

Ez a süti egyike volt az első alkotásaimnak. Akkoriban semmi mást nem tudtam készíteni, csak kevert süteményeket, de azokból is csak olyasmit, ahol nem kellett külön verni a tojás sárgáját és a fehérjét. Akkoriban költöztem saját lakásba és egy-egy ilyen 20 perces sütivel két órát tudtam pepecselni. Eleinte mindig azt hittem, a kikevert tészta kevés. Egyszerűen úgy éreztem, hogy csak annyi a kikevert tészta, amennyit éppenhogy el tudok maszatolni a tepsi alján, az gáz. És akkor rövid tanakodás után kikevertem még egy adagot. Na, valahogy így sütöttem akkoriban. dupla mennyiséget. Ez a süti is hasonló volt. Elvileg kétfelé kellett venni, és az alsó rétegre megy a töltelék és azt kellett befedni a másikkal. Persze nekem már az első rétegez elfogyott az összes tészta. Mostanában kicsit rutinosabban sütök, már nem kellett dupla mennyiséget kikeverni. Felfogtam, hogy majd megnő. :o))

Gyors fahéjas
Hozzávalók: 3 darab tojás, 25 dkg margarin vagy vaj, 30 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, 20 dkg cukor, 1 tasak vaníliás cukor, 1 doboz tejföl, 3 evőkanál fahéj, 3 evőkanál barna cukor, egy teáskanák kakaópor
A fahéjat, barna cukort és a kakaóport összekeverjük. Tehetünk bele darált diót is, nekem nem volt otthon. A többi hozzávalóból tésztát keverünk. Az egyik felét egy kivajazott, kilisztezett kisebb tepsibe öntjük. Ezt megszórjuk a fahéjas keverékkel és beborítjuk a tészta másik felével. A tetejét megszórhatjuk kis barna cukorral.