2009. december 10., csütörtök

Csilis-mézes csirkecombok steak burgonyával

Mi a fene az a steak burgonya? Régen azt hittem, ez valami baromi bonyolult dolog. Steak burgonya, hú! Én sokáig csak a sült krumplit ismertem, azt is a leginkább zacskós változatban, mert utáltam krumplit pucolni. (Most sem szeretek. De családosan már drágának minősül a zacsis sültburi, tekintve, hogy a Zuram két kilót is megeszik egyszerre, mellesleg lássuk be, műíze van és kész. ) Aztán ahogy egyre nyitottabb lettem a konyha és a sütő iránt, rájöttem, hogy ami nem olajban sült krumpli, arra nagy eséllyel rámondják, hogy steak burgonya. Nálam, az lett a steak burgonya, amit nem kell pucolni, csak bele kell dobálni a sütőbe és meg vagyon szórva steak fűszerrel. Én meg szoktam spriccelni pici olaj spray-vel és remekül megsül. Szeretem, mert kevés vele a meló, nagyon finom, jól lehet időzíteni, ha vendégeket várunk és baromi fellengzősen az asztalra lehet repíteni: íme a stéjk burgonya.
Ja, pesze húst bettünk mellé.
Lori


Csilis-mézes csirkecombok steak burgonyával
Hozzávalók: Család nagyságától függően 2-4 darab csirkecomb, 3-4 evőkanál akácméz vagy virágméz, 3 darab csili paprika, 6-8 darab pepperóni paprika, olíva olaj, 2-3 evőkanál piros arany, 2-3 gerezd fokhagyma, bazsalikom, oreganó, mustár, 6 nagyobb darab burgonya, steak fűszer vagy sültkrumpli fűszersó
Olíva olajból, mézből, csiliből, piros aranyból, fokhagymából, bazsalikomból, oreganóból és a mustáűrból készítsünk pácot. Forgassuk meg benne alaposan a csirkecombokat és sorakoztassuk egy tepsibe. A maradék pácot rá is locsolhatjuk. Alá máér nem kell olaj, egy kis vizet vagy fehérbort öntsünk alá. Szórjuk meg a tetejét pepperóni paprikával és fokhagymagerezdekkel. Takarjuk le alufóliával és 160-170 fokon süssük két-három órán át. A legvégén pár perce levehetjük a fóliát és kicsit meggrillezhetjük a combok felületét. Azonban tarsuk szemmel, mert a méz könnyen megég. 
A burgonyákat alaposan mossuk meg és hámozatlanul csíkozzuk fel. Pakoljuk egy nagy tepsire, spricceljük meg olíva olajjal és szórjuk meg az ízlés szerinti fűszerekkel. Én először légkeveréssel, majd légkeveréses grllezéssel szoktam sütni. Ropogós, illatos, mennyei. Ezt tálaltuk a combok mellé. Meg egy kis Heinz ketchupot. Ez az egyetlen ketchup, amit szívesen megeszünk. (Nem a reklám helye, tudom...bocs.)