2010. május 27., csütörtök

Csirkés-újkrumplis egyveleg

Imádom az újkrumplit. Amikor megjelenik, máris csak abban tudok gondolkodni. A legjobban azokat az ételeket szeretem, amihez nem kell lekapirgálni a héját, elég mondjuk csak körömkefével átsikálni. Ha kapirgálni kell, mindig elfelejtek kesztyűt húzni, ezért olyanok az ujjaim, mintha a földben túrtam volna és az Istennek se akarnék kezet mosni. Nem mintha bármi bajom lenne a földtúrással kapcsolatos munkákkal, sőt. Családom abszolúte vidéki, földműves, fóliás. Gyerekkoromban számtalan paprikaszedésen vettem részt, ástuk kifelé a krumplit, szedtük a kukoricát. A paprikát mindig frissen szedtük a fóliából, gyerekkori nyaraimon soha nem került paprika vagy paradicsom hűtőből az asztalra. csak egyenesen a földekről, a fóliából. Nagyszüleim még arra sem voltak fogékonyak, hogy a langyos dinnyét betegyük a hűtőbe, miután leszedtük az utánfutóról. Úgy ettük langyosan. Kenyérrel. Minekután földtúró sarj vagyok, még virágültetéshez sem húzok kesztyűt. Szeretem a föld érezni az ujjaim közt, az sem igen érdekel, ha a körmöm alól csak órányi sikálással és áztatással tudom eltávolítani. Az újkrumpli puceválás következményei sem nagyon érdekelnének...ha közvetlenül utána nem lenne valami társasági program. mert, hogy most volt. Én meg totálisan elfelejtettem, mi volt az ebéd. Csak nyílt terepen meredtem rá a mancsaimra. Nem is én, először a férjem. Majd csendesen a fülembe sutyorogta, hogy édeske, menj kezet mosni. Megsértődtem és felhomályosítottam, hogy ez nem megy csak úgy. Majd zsebre vágtam a kezem és úgy hagytam....míg haza nem indultunk. Azán este a kezembe nyomott egy üveg alkoholt. Beláttam, tényleg nem vagyok túl guszta látvány, úgyhogy átsikáltam a kezeimet. És megfogadtam, hogy akkor mostantól csak odafigyelek ilyen nőies dolgokra is és bármennyire is kapkodjak, ügyelni fogok a kesztyű húzásra.
A mostani újkrumpliból ez a finomság kerekedett.

Újkrumplis zöldséges csirke
Hozzávalók: 60  dkg újkrumpli, 50 dkg csirkemellfilé, 3 darab retek, két darab zöld paprika, 2 - 3 szál újhagyma, 1 nagy fej vöröshagyma, 5-6 gerezd fokhagyma, só, bors, majoranna, piros arany, 1 kis konzerv sűrített paradicsom, olíva olaj, friss bazsalikom, metélő hagyma
A sűrített paradicsomból, borsból, majorannából, 2-3 evőkanál olíva olajból és kevés piros aranyból pácot készítünk. Beletesszük a csíkokra vágott csirkét és a hűtőben érleljük legalább egy órán keresztül. Az újkrumplit kissé lekapargatjuk és feltesszük főni. Ha kész, leszűrjük és alaposan kihűtjük.
A paprikát felcsíkozzuk, a hagymát szinténnagyobb csíkokra vágjuk, a retket negyedekre vágjuk, újhagymát felkarikázzuk, fokhagymát gerezdjeire szedjük. 
A húst egy mélyebb teflonserpenyőbe borítjuk és elkezdjük sütögetni. Kb. 10 percig kevergessük, majd adjuk hozzá a öldségeket. Az egészet alaposan süssük, forgassuk össze. Amikor ahús teljesen puha, adjuk hozzá a kihűlés után félbevágott újkrumplit. A végén megszórtam friss metélőhagymával, bazsalikommal és kevés petrezselyemmel.