2010. május 6., csütörtök

Anyák napi tarja tál apáknak

Kuttyogótól kaptam anyák napjára egy kis virágot. Apa vette, kezébe nyomta, ő meg hozta boldogan, a kezembe nyomta és hangosan kiabálta, hogy Nyanya. Na, az vagyok én. Tekintve, hogy az utóbbi időben túl sokat hagytam magára, meg sem érdemeltem. A puszit sem, amit a nyakamba adott, én meg elolvadtam. Francba a csapatépítővel, inkább puszilgatnám naphosszat, most nagyon Kuttyogóhiányom van.
Anyák napjára elővettem a képzelt szülinapi partimra vásárolt közel 3 kiló tarját. Szépen felszeleteltem és már előző nap bepácoltam. Vasárnap kiderült, hogy az én férjem nem eszi meg a tarját csak frissen. Felemlegítve nem. Na, bukónak nézett ki vagy másfél kiló hús. Mert frissen egy kilónyit bírt letolni. Na jó, én is ettem, meg a kölök is. Aztán gondoltam egyet és készítettem a nagyapáknak egy-egy tarja tálat. Apu másnap azt mondta, vegyem csak a tarját nagyüzemben, készítsem is el, ne spóroljak, aztán mikor másnapos, küldjem csak át. Tehát, nem veszett kárban, nagy sikere volt. Természetesen nagymamáknak is jutott belőle, ők sem panaszkodtak. Nekem a sok wellneszkedés után már minden porcikám ki volt éhezve a zsírra, a mancsos, cupákos húsra, meg a szalonnára, a zsíros krumpliról nem is beszélve. Majd fogyózom megint a jövő héttől.
Íme a tál:

Tarja tál
Hozzávalók: Tarja, oílva olaj, majoranna, fokhagyma, mustár, kevés fűszerkömény, bors, kakukkfű, rozmaring, 20-25 dkg mangalica szalonna, mangalica zsír, krumpli, pirospaprika, kevés só, lilahagyma vagy kovászos uborka
A tarját előző este felszeleteljük és az olíva olajba, a fokhagymába és a fűszerekbe bepácoljuk. Így áll egész éjszaka egy műanyag dobozban. Másnap egy serpenyőt felforrósítunk. Egy nagy tepsit kibélelünk sütőpapírral, kikenjük mangalica zsírral. A tarja szeleteket hirtelen átsütjük, csak egy-egy percig mindkét oldalát, majd a tepsire sorakoztatjuk. Egy-két szelet szalonnát apró kockákra vágunk és rászórjuk a hússzeletek tetejére. Lefedjük alufóliával majd 150 fokos sütőbe toljuk és bő 2 órán keresztül sütjük. Közben a burgonyát megpucoljuk, kockákra vágjuk és feltesszük főni. Amikor már majdnem puha, leszűrjük. Az eddig használt serpenyőben, amiben még benne van a tarja maradék zsírja, íze, megsütünk három-négy vagy öt vagy hat...stb. szelet mangalica zsírszalonnát. Kivesszük, félretesszük, majd erre a kisült zsírra rádobjuk a krumplit és alaposan összerázogatjuk. Megszórjuk piros paprikával és alaposan átforgatjuk, de ügyeljünk, hogy a paprika ne égjen meg.
A húsról az utolsó 10 percben vegyük le a fóliát és süssük szabadon. A tarját a krumplival tálaljuk, mellé lilahagyma vagy kovászos uborka dukál.